De ce yoga este ca și coaching de viață?

Procesul de coaching se adresează îndeplinirii obiectivelor personale, profesionale, de sănătate și stil de viață. 

La nivel spiritual, coachingul te conduce la un obiectiv anume, unde acțiunile curg din valorile cele mai profunde și din dorințe. Obiectivul final se bazează pe împlinirea întregului potențial al fiecărui individ. 

Coachingul ajută în crearea și realizarea unui plan de viitor, în îndeplinirea a ceea ce doresti. 

Cum e când lucrezi cu un coach personal sau cu un terapeut? 

Dacă te simți blocat sau simți că ai nevoie de sprijin sau de claritate, sau, pur și simplu, vrei mai mult de la viață, coach-ul personal  este aici pentru tine. El te va ajuta și te va sprijini să te identifici, să te evaluezi, să elimini blocajele emțtionale și fricile, să elimini comportamentul inconștient și tiparele care nu îți folosesc. Coach-ul personal te ajută în mod onest, obiectiv și constructiv în luarea unor decizii în viață. Timpul de antrenament depinde de necesitățile și preferințele individuale (3-6 luni). O ședință durează 60 –90 minute. 

Diferența dintre coaching și terapie 

Coachingul ajută la creșterea și vindecarea individuală. El împuternicește individul pentru a spori calitatea vieții printr-un design bazat pe acțiune, el ajută la descoperirea, notorietatea și alegerea individuală. 

Yoga este cel mai vechi sistem de instruire din lume și reprezintă şi o terapie a dezordinilor psihosomatice prin reîntoarcere la  Natura interioară (la care putem avea acces permanent și care conduce la eliberarea perturbaţiilor exterioare), în scopul creşterii rezistenței la agresiunile mediului extern tot mai deteriorat (poluare materială, energetică, informaţională, a atmosferei, apei, alimentelor, organismului). Au fost descoperite în Yoga metode de creştere a receptivităţii la informaţii care au fost utilizate pentru amplificarea abilităţilor de învăţare (memorare, concentrare). Din Yoga derivă sisteme de antrenament pentru a mări acuitatea senzorială (văz, auz, miros), pentru a controla emoţiile, frica, insomnia, durerea (programul vizand naşterea fără dureri), pentru a controla temperatura corporală, ritmul cardiac, presiunea sanguină, pentru a reduce transpiraţia. Au fost preluate din Yoga programe de antrenament pentru reducerea durerilor provocate de răniri accidentale (prin răcirea şi dezactivarea energetică voluntară a segmentului afectat), pentru îmbunătăţirea performanţelor scufundătorilor marini (prin creşterea temperaturii mîinilor şi a picioarelor în ciuda răcelii apei). Yoga a fost şi este în atenţia agenţiilor spaţiale în direcţia condiţionării cosmonauţilor în vederea creşterii stabilităţii psiho-somatice, pentru inducerea calmului, atenţiei, receptivităţii selective, pentru a adormi mai rapid, pentru a utiliza integral şi intensiv timpul de refacere şi chiar în scopul inducerii morţii aparente yogine (hibernare voluntară, pentru economisirea resurselor în cursul călătoriilor cosmice de lungă durată). Scopul urmărit atat în cazul explorărilor cosmice cat şi al aplicaţiilor militare ale tehnicilor Yoga (vezi ARPA-Advanced Research Programs Agency of the Defence Department din SUA) este adaptarea omului la un nivel ridicat de perturbaţii (senzoriale, chimice, sonore, psihologice, emoţionale, informaţionale) care se realizează efectiv prin dublarea sau asistarea conştientă a programelor automate de funcţionare fiziologică (adică prin controlul voluntar al proceselor fiziologice perturbate). Dublarea conştientă a programelor automate (vegetative) ce comandă funcţionarea la nivel fiziologic va permite şi eliberarea omenirii de dependenţa actuală de terapiile exterioare nocive, de protezele chimice, mijloacele medicamentoase (chimio-terapeutice), de protezele energetice (termo, electro, sono terapii), de protezele informaţionale (generatoarele de impulsuri; pacemaker cardiac sau cerebral). 

 Fizica modernă, prin teoria cuantică a câmpului ori prin teoriile câmpului unificat şi a câmpului fundamental informațional, prin studiul vidului şi a caracteristicilor experimentale ale acestuia, a reabilitat conceptele expuse în scrierile revelate (Vede, Upanishade) care constituie însăşi baza demersului experimental în vederea contactării şi unificării cu Ultima Realitate, care este Yoga.

Ce este Yoga ?

Lumea are idei preconcepute despre Yoga.Putem începe prin a spune ce nu este Yoga. Yoga nu este o gimnastică izotonică, adică o gimnastică dinamică, clasică, şi nici o gimnastică izometrică, cum se afirmă de către unii autori europeni, ci o unificare a activităţii psiho-somatice (inclusiv musculare) cu inactivitatea (repausul şi relaxarea) utilizand ritmul. Armonia divină ori rezonanţa cu Ultima realitate se atinge prin cunoaştere experimentală, iar nu prin cunoaştere exterioară, verbală, pur teoretică (cunoaşterea aplicată este Yoga).

Efortul de armonizare, evoluţie, eliberare şi contactare a Divinităţii este Yoga –  acest efort poate dura o viaţă de om sau chiar mai multe vieţi succesive (reîncarnări). f

Fragment preluat din ”TRATAT PRACTIC DE RAJA YOGA scris de Dan Mirahorian.

Respiratiile, nutriția și relaxarea sunt fundamentul și reprezintă acumulările energetice. 

Yoga ne învață să trăim în prezent.

Prin tehnici de antrenarea minții învățăm să ne relaxăm, să respirăm corect, să ne îmbunătățim postura. Life coaching-ul oferă instrumente pentru a practica prezentul în fiecare zi. La un nivel de bază, aceasta formă de “life coaching” te învață “integritatea” personală sub toate aspectele vieții, și anume: de la inima îndrăznești să elaborezi un vis, de la minte transformi visele în planuri, iar cu corpul îndeplinești visul. De obicei suntem buni la vise, dar slabi în îndeplinirea și planificarea lor. La acest nivel fundamental, alinierea între minte, inima și corp formează un sistem de promisiuni și consecințe care clădește mușchiul de integritate personală.

Dacă ai un vis, este că și când faci o promisiune care să te ajute să îl îndeplinești ca să poți să îți tii promisiunea.

Ne e frică să fim vulnerabili sau să avem dificultăți în viață. Munca noastră este de a lăsa visele să vorbeasca, să facem diferențe dintre vocile din capul nostru și să alegem să acționăm în acord cu idealurile noastre, ceea ce ne face sa fim prezenti.

Ne antrenam să fim fără frică, ăa devenim magneți pentru adevăr învătând cum să-l spunem elegant.

Totodata, fiecare dintre noi are amintiri care ne confuzează sau sunt greșite. Acestea pot fi replica amintirilor de la părinți sau pot fi personale. Aceste amintiri ne ghidează,  în anumite direcții.

Yoga – life coaching

Practicarea tehnicilor de yoga ne aduce sentimente de claritate, bunătate, calm și liniște – calități ce trebuie să le cultivăm zilnic.

Yoga este o metoda eficientă ca punct de plecare către o conștiință mare.

Dacă noi ne dorim sincer să trăim aceasta practică, trebuie să cultivăm aceste valori pretutindem în viața noastră, și anume:

– Unitate – recunoaștem că totul este universal conectat cu o vedere profundă, pentru modul în care ne afectează, folosind gândurile, sentimentele, acțiunile

– Adevăr – nu numai abilitatea de a evalua sau a spune ce crezi cu adevărat, dar și trăirea vieții în concordanța cu cele mai înalte idealuri și crezurile personale.

– Alinierea – înțelegerea că oriunde tu te vei feri de a fi onest, vei avea de suferit consecințele, iar dacă vei trăi sincer visele, vei fi deschis, capabil și fără frică

– Iubire – dacă te iubești sincer pe tine însuți, celelalte lucruri vor fi în echilibru ca răspuns din inima ta.

Aceasta combinatie din filozofia yoga și coaching vă vor ajuta în tot ceea ce vă doriti.

Beneficii yoga:

– Îmbunătățește starea de sănătate

– Reduce stresul

– Îmbunătățește respiratia 

– Crește încrederea în sine, intuiția și acceptarea de sine

– Creste concentrarea

– Ajută la relaxare și la un somn mai bun

 Nu e nevoie de spațiu mare, de echipamente sofisticate, de mult timp liber pentru practica yoga ca să obții rezultate.

Beneficiile lucrului cu un life coach conduc la succes. Persoanele de toate vârstele ar prefera să își schimbe modul de viață lucrând cu un coach.

Yoga are aplicații pentru toată lumea. Nu trebuie să fi flexibil ca să începi să integrezi posturi de yoga în antrenament.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *